Thursday, 17 March 2011

JANGAN BIARKAN MELAYU TIPU MELAYU...




























Rang Undang-undang Perbadanan Kampung Baru

1.Seksyen 19 : Penubuhan Majlis Penasihat yang diwakili oleh penduduk Kampung Baru tidak mempunyai sebarang makna kerana kerajaan tidak terikat untuk mengikut cadangan dan nasihat penduduk.Akhirnya, orang Kampung Baru tidak ada suara dalam proses pembangunan Kampung Baru

2.Perbadanan adalah kebal di sisi undang-undang.Keputusan mereka tidak boleh dicabar dalam mana-mana Mahkamah.

3.Pembatalan dan pembubaran Enakmen M.A.S dan Lembaga M.A.S bermakna tanah Kampung Baru terbuka untuk dimiliki oleh orang-orang bukan Melayu.Akta ini tidak menyatakan secara spesifik bahawa hakmilik tanah Kampung Baru mesti dimiliki oleh orang Melayu.
 Tanah kampung baru yang satu2 tanah orang melayu dikuala lumpur
bakal menjadi sejarah jika biarkan UMNOBN terus memerintah..
Mana Pekasa...Pekida...
mengapa tak sibuk pertahankan satu2nya Kampung melayu ini..
Dari buat Demo DNA..ada baiknya tolong mak cik kat atas tu...
Pertahankan KETUANAN MELAYU..

BUKTIKAN KAN MANA TANDA LAHIR?













KAH..KAH..KAH..KAH..
MANO NAK SOMPEK  TENGOK..
AIR DAH NAIK ATEH KEPALO....

UNTUNG RAZAK BAGINDO..

Tuesday, 15 March 2011

DISINI MULANYA..

SALAM,
Tanggal 2 Nov. 2009 aku telah membuat satu keputusan yang mengejutkan kaum keluarga dan kawan-kawan.Pekerjaan  yang menjadi cita-cita dari bangku sekolah telah aku tinggalkan.
Dari cerita animasi katon Usop Sontorian,Silat Lagenda,Anak-anak Sidek dan Putih yang pernah aku terlibat sehinggalah membuat Program Q-dees Gembilang untuk Kemas seluruh Trengganu (la ni tak tahu wujud lagi ka tidak..coz dah tukar MB),

Aku cuma ada Bakat,Pengalaman disamping SPM gred 3 yang amat aku banggakan kerana ketika itu gaji dah mengalahkan orang yang ada segulung Ijazah.
Sebagai KARTUNIS,ANIMATOR  ( 10 tahun ) DAN PROGRRAMMER ( 7 tahun ) itulah pekerjaan ku..

Mengapa berhenti...?!..” lagi lama aku kerja dengan orang..lagi cepat aku BIOL..kerana jiwa KACAU....itulah jawapan aku...
6 bulan pertama  selepas aku berhenti kerja, aku buat Biz Internet fulltime...mula2 nampak ok..2 bulan ..kecundang... tapi balik modal jugak ler ....
Kendian aku jual air Kisar & jambu batu ditepi jalan..Tempat memang cantik dan strategik...berhampiran sekolah... 3 bulan pertama sale cantik...
masuk bulan ke 4....diatas kehebatan ilmu bangsaku sendiri...aku tewas dan  mengalah.....oleh kerana aku memang dah diajar agar jangan berputus asa..
aku mencari peluang lain utk meneruskan kelansungan hidup dinegeri yang sudah hampir 20 tahun aku duduki ini..tetapi kali ni dengan ilmu yang Bonda
turunkan semenjak zaman sekolah lagi..iaitu buat roti canai...dengan sokongan dan bantuan isteri tercinta aku dapat menyewa tapak niaga di RESTOREN KAK ROS..
Bermula lah episod ROTI CANAI SATU!!
setakat ini dulu mukadimah aku...lepas ni macam-macam cerita bagaimana aku boleh berhijrah ke Negeri selangor disamping aku selitkan dengan isu-isu semasa  
Tungguuuuu...!!

Tsunami in Japan



ALLAH MAHA BESAR...
semoga tak terjadi diMalyasia ini...

Monday, 14 March 2011


 SHAH ALAM 13 MAC : Isteri Perdana Menteri Rosmah Mansor hari ini membuat kejutan apabila membayangkan tragedi tsunami dan gempa bumi di Jepun adalah akibat kelalaian negara itu melaksanakan pembangunan mesra alam.

Kata Rosmah "Ini pada diri saya adalah satu pengajaran kepada negara-negara lain untuk apa-apa pun mereka buat atau sebarang pembangunan yang mereka nak lakukan seharusnya berkait dengan perubahan iklim dan teknologi hijau, "


Berita sepenuhnya dan Video berkaitan sila lihat di SINI



KOMEN GUA:
-BODOH....cubalah ingatkan Allah s.w.t sekali sekala bila berlakunya BENCANA..
  Qada dan Qadar...yang telah ditentukan..
-apo kono mengono Kejadian Gempa dengan Teknologi Hijau...Bingai...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
.blog-feeds, .post-feeds { margin: 1em 0; text-align: center; color: $(feed.text.color);